Ofte stilte spørsmål

Her vil vi forsøke å svare på de spørsmålene du har som handler om Min Side. Hvis ikke ditt spørsmål er besvart er det fint om du kontakter oss på 22 66 38 50.

Innlogging

Du finner ditt kundenummer øverst til høyre på siste faktura du har mottatt fra oss. Alternativt kan du kontakte oss på 22 66 38 50 og vi hjelper deg videre.

Da kan du bruker funksjonen "Glemt passord" på innlogginssiden.

Bestilling

Vi trenger minst 2 arbeidsdager for å planlegge frakt ved leveranser.

Kort

Da kan du klikke på menyen "Kort" til venstre, og deretter knappen "Nytt kort".

Faktura

På sikt vil dette bli tilgjengelig for nedlastning fra Min side. Inntil videre kan du kontakte oss på post@essoenergi.no eller tlf: 22 66 38 50

Dersom du har mottatt en betalingspåminnelse fra vårt inkassobyrå FAIR Collection AS og har spørsmål eller innsigelser til denne, kan du ta kontakt med dem via deres kundeportal; https://fairdc.no/dportal/login eller på telefon 9551 2000

Er ditt organisasjonsnummer registrert i ELMA-registeret, vil dine fakturaer automatisk bli sendt som EHF. Alternativt kan du velge å få faktura på e-post. Dersom du ikke er registrert i ELMA-registeret, vil du få faktura i brevpost eller på e-post.

Merk at det ikke er mulig å få fakturaen via flere kanaler. Du kan f.eks. ikke få faktura både via EHF og på e-post/brevpost.

Dersom du har valgt å få Avtalegiro fra oss via din nettbank, vil fakturabilaget sendes som e-post eller brevpost.

Ønsker du å endre fakturamottak, kan du gjøre dette via Min side under menyvalget Firmakonto, eller ved ta kontakt med oss på post@essoenergi.no eller tlf: 22 66 38 50

Som privatkunde kan du få din faktura som eFaktura eller Avtalegiro. Dette styres i din nettbank. Dersom du har valgt å få Avtalegiro fra oss via din nettbank, vil fakturabilaget sendes som e-post eller brevpost.

Du kan også få faktura i brevpost eller på e-post.

Dersom du ønsker å endre fakturamottak, kan du gjøre dette via Min side under menyvalget Firmakonto, eller ta kontakt med oss på post@essoenergi.no eller tlf: 22 66 38 50

Brukerroller

Det finnes tre ulike brukerroller. Brukerrollen styrer hvilke rettigheter brukeren har på Min side

Administrator kan opprette og administrere brukere. Dette gjøres via menyvalg Brukere.

Administratorrollen gjelder for hele ditt organisasjonsnummer og gir følgende tilganger:

Kort

o   Tilgang til å deaktivere kort

o   Tilgang til å endre PIN-kode

o   Tilgang til å endre refrefanse 1 og referanse 2

o   Tilgang til å bestille nye kort

Brukere

o   Tilgang til å legge til nye brukere/administrator

o   Tilgang til å endre roller for eksisterende brukere

o   Tilgang til å sperre/deaktivere brukere/administratorer

o   Tilgang til å endre e-postadresse på brukere/administratorer

Firmakonto

o   Tilgang til å endre fakturaadresse

o   Tilgang til å endre mottak av HMS sikkerhetsdatablad

Generelt

o   Tilgang til å legge inn ny bulk-bestilling

o   Tilgang til å hente ut volumrapport bulk og kort

o   Tilgang til å laste ned fakturakopi (når dette er klart)

o   Tilgang til å laste ned kontoutskrift (når dette er klart)

o   Tilgang til logg for hele org. Nummeret

Brukerrollen gjelder for ett kundenummer og gir følgende tilganger:

Kort

o   Tilgang til å deaktivere kort

o   Tilgang til å endre PIN-kode

o   Tilgang til å endre rerefanse 1 og referanse 2

o   Tilgang til å bestille nye kort

Generelt

o   Tilgang til å legge inn ny bulk-bestilling

o   Tilgang til å hente ut volumrapport bulk og kort

o   Tilgang til å laste ned fakturakopi (når dette er klart)

o   Tilgang til å laste ned kontoutskrift (når dette er klart)

o   Tilgang til logg for kundenummeret       

Sjåførrollen gjelder kun for ett enkelt drivstoffkort:

Kort

o   Tilgang til å endre PIN-kode på eget kort

o   Tilgang til endre egen e-postadresse